søndag den 15. december 2013

15. december

det er som om der aldrig er mere batteri på min mac
når jeg gerne vil skrive og blæse min hjerne ud
med musik på fuld smadder
og for at citere en sang jeg har hørt meget
så er det der gør mest ondt, alt det jeg savner nu
at han rør igen ved en der ikke er mig
det er det der mest ondt
jeg går rundt i et mærkeligt vakuum
mellem glæde over de mennesker der er i mit liv
og sorg over dem der ikke længere er
hvordan kommer man lige videre
når man begynder at forstå
at der ikke er nogen mulighed for at komme tilbage

jeg henfalder til akademia
for jeg tænker
at hvis jeg ikke kan blive lykkelig med andre mennesker
så kan jeg i det mindste læse og blive klogere
end de fleste andre
så har jeg i hvert fald dét
at falde tilbage på

så kan jeg vinde diskussioner
så kan jeg være overlegen
så kan jeg være arrogant
og lade som om jeg har noget at have det i

til gengæld gider jeg ikke længere lade som om
jeg ikke er ked af det

Ingen kommentarer:

Send en kommentar