lørdag den 19. oktober 2013

19. oktober

Jeg drømmer om de underligste ting

i nat:

jeg havde anskaffet mig en los
den var stor og farlig og fyldte helt vildt meget i min lejlighed
men også kærlig
den kunne hoppe ud fra altanen på fjerde sal
uden at slå sig
og hoppe og igen, bare sådan uden nogen videre problemer
folk kiggede mærkeligt på os
mig og lossen
jeg ville gerne have at dyreværnet skulle hente den igen
men de havde ikke tid
så jeg stod der med en los og var bange
og forbandede mig selv over ikke bare at have anskaffet mig
en helt almindelig huskat

senere:

jeg var i lufthavnen med min mor og far
skulle nå et fly til et eller andet sted
ved ikke helt hvor
men alle fly var forsinkede flere timer
og min far var sur, han skulle til NY
min mor og jeg tog et smut til en ø i stillehavet
det lignede mest af alt bare lolland
vi mødte min søster dér
som var på besøg hos min onkel
det var ikke så spændende
og pludselig var jeg selv i NY
og skulle finde rundt i den der kæmpe store by
var helt alene og fattede ikke hvad de andre sagde
forstod ikke deres sprog
kørte rundt i en mærkelig bus
og prøvede at finde centrum og et sted at sove
for det var gået op for mig
at jeg havde glemt at bestille et hotelværelse
og at jeg desuden slet ikke havde råd til et hotelværelse


Jeg ved ikke hvad det endte med. det kan jeg slet ikke huske. jeg drømmer så meget for tiden, at jeg vågner op og er helt udmattet af alle de ting jeg har skullet ordne i nattens løb.

nu:

tager på tålt ophold i det nordsjællandske.
ville ønske jeg kunne blive der
resten af mit liv, alene
gå en masse ture og nyde
at vejret var gråt og ubestemmeligt.
sådan som alting kan være gråt og ubestemmeligt
men allerførst:
en kop kaffe mere til turen
måske en cigaret.

3 kommentarer:

  1. Jeg har også altid ønsket mig at få en los. Mest fordi konceptet 'los' er virkelig skægt. Men taget din oplevelse i betragtning, vil jeg nu genoverveje det grundigt. Det lyder ret uhyggeligt.
    Jeg drømmer også sygt meget. Min psyko siger det er godt, for så bliver der rigtig arbejdet. Men nogle gange er man bange for at ende som Stephane i Science of Sleep, hvor man ikke længere kan skille virkeligheden ad fra drømmene. Eller hvor man må sige sit arbejde op, fordi det er så udmattende at lave så meget når man sover.
    Jesus.
    Jeg håber forstaden gør dig godt. Det er ret perfekt forstadsvejr i dag.

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare fint skrevet! Jeg kunne umiddelbart godt tænke mig en los, men må vist også genoverveje idéen. Den ville nok også bare spise min kat. Jeg drømmer også sindssygt meget. Hele tiden.

    SvarSlet
  3. Det var den største los. Cirka på størrelse med en leopard, tror jeg. Meget stor, meget farlig. Nu ved jeg, jeg ikke skal ønske mig sådan en.

    SvarSlet