tirsdag den 1. oktober 2013

1. oktober

Jeg har spist en halv wienerstang fra døgnnetto i dag. Der er et indslag i lorry om skadedyr i en opgang på frederiksberg, den ene beboer føler sig som madding, siger hun, der har været væggelus i opgangen i halvanden år nu, det er hun godt og grundigt træt af. En servicetekniker forklarer, hvordan man kommer skadedyrene til livs. Væggelus kan spise blod fra et menneske og derefter overleve i 500 dage inden de behøver at spise igen, det er længe, jeg kan knap nok overleve tre timer uden mad, jeg ville være en dårlig holdkammerat i robinsonekspeditionen, hele tiden sur og sulten.

Jeg samler mig lidt om nyhederne i dag, har set samtlige udsendelser mellem klokken 12 og klokken 20, både DR og TV2, jeg kan bedst lide DR, Lorry sender ligegyldige indslag, men det er meget rart at høre om frihedskæmperne, TV2's femogtyveårs jubilæum, arkitektur i brøndby strand, skadedyr på frederiksberg, vikingespil året rundt i frederikssund. Der er åbenbart masser af vikinger i frederikssund.

Det er sådanne ting, jeg koncentrerer mig om i dag, fordi jeg ikke lige kan overskue den eksistentielle krise der fylder åndssvagt meget oppe på øverste etage for tiden. En kvartvejskrise kan man måske kalde det. Jeg lavede æbleflæsk til aftensmad, jeg aner ikke hvor dén idé kom fra, irma havde økologisk stegeflæsk til overpris som jeg købte, men det smagte slet ikke godt, det smagte bare af... ja, gris, og nu: kvalme.

Klokken 21.40 skal jeg se bloopers fra de sidste 25 år på tv2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar