søndag den 22. december 2013

22. december

jeg puster uendelige mængder snot ud ad min forstoppede næse
puster og pruster ned i tusinde stykker toiletpapir
der flænser huden omkring min næse op
tænk hvis al huden langsomt skrælles af
så der ikke er andet end knogle og brusk tilbage
det forestiller jeg mig
på den anden side må det vel være nemmere
at få alt snottet ud ad hovedet, hvis der er ikke er noget hud
til at blokere for slimen.

slimet søndag

om lidt kommer min mor
med mad og moderlig omsorg
jeg kender intet andet menneske
jeg kan tale så godt med
og du godeste, hvor hun kender mig
det er vist ikke alle mødre, der kender deres børn
jeg er så bange for at hun dør fra mig
hun er det tryggeste jeg har i mit liv
fuld af kærlighed og omsorg og gode samtaler
jeg forstår ikke, hvordan min søster kan have det så anderledes
i forholdet til hende

om lidt skal vi købe et juletræ
men først skal jeg puste lidt mere ned i et stykke toiletpapir

Ingen kommentarer:

Send en kommentar